Sebeobsluha u dětí

Jednou z důležitých kompetencí dítěte pro vstup do školy, ale hlavně pro budování jeho sebedůvěry, je rozvoj schopností sebeobsluhy, schopností samostatné práce. Dítě poznává své možnosti, limity, hranice svého chování především zkušenostmi a prožitky.

Které všechny oblasti vzdělávání zahrnuje taková obyčejná svačina, kterou si děti připraví a obslouží se samy?

Děti získávají vztah k práci své i práci druhých. Zlepšuje se jejich jemná i hrubá motorika. Děti se učí sounáležitosti a toleranci k ostatním /ne každému chutná to, co mně a proto je důležité postarat se, aby na výběr měli všichni/. Zlepšuje se emoční i sociální zralost /musím počkat až se obslouží kamarád přede mnou/. Děti poznávají různé chutě pokrmů a to nejlépe, pokud si je mohou ochutnat dle vlastní volby samy, /nedostanou je naservírované předem na talířku, mohou, ale nemusí je ochutnat/.

Zanechat odpověď

Vyplňte detaily níže nebo klikněte na ikonu pro přihlášení:

Logo WordPress.com

Komentujete pomocí vašeho WordPress.com účtu. Odhlásit /  Změnit )

Google photo

Komentujete pomocí vašeho Google účtu. Odhlásit /  Změnit )

Twitter picture

Komentujete pomocí vašeho Twitter účtu. Odhlásit /  Změnit )

Facebook photo

Komentujete pomocí vašeho Facebook účtu. Odhlásit /  Změnit )

Připojování k %s

Tento web používá Akismet na redukci spamu. Zjistěte více o tom, jak jsou data z komentářů zpracovávána.